Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av natalie lindblom - 22 augusti 2014 23:18

Hejsan, jätte ledsen för att jag inte har hunnit blogga idag. För sov mig i morse.... Första fredag morgonen i skolan är alltid lika trög. Efter skolan har jag oxå haft fullt upp. Men nu har jag kollar på en film med pappa & Victor, sen duschat & fixat mina naglar. Hade faktist tänkt att vissa hur jag fixar mina naglar vilket kan bli ett ganska långt inlägg.

Så ser då mina naglar ut just nu (nymålade) ?

Steg 1. Ta bort nagellacken om man har nåt sen inan. Jag använder nagelacksbortagning från depend utan asiton. Det är bra att ha nagelacksbortagning utan asiton vilket kan ge missfärgningar ett tag.

Sen tvättar jag bara naglarna/händerna med vanligt vatten.

Sen använder jag nagel borstar. Så att naglarna blir riktigt rena.

Sedan har jag ett nagel bad. Då tar man en eller två skålar häller upp ganska varmt vatten och sen lite olja i. Så tar man ner naglarna i nagelbadet och har de där i ca 5 minuter. Vilket man gör för att t.ex Mjuka upp nagelbaden.

Sen formar jag mina naglar som jag vill ha dem.

Sen tar jag på underlaget, 2 lager av det vanliga lacket, mönster om man vill ha det & sen överlacker

Sen avslutar jag med handkräm.

Om ni har frågor eller tips så bara kommentera, ha det gutt???

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards